Karossen förstärks och buren börjar vara klar

För den som är lite mer intresserad hur säkerhetsburen konstrueras ligger en tråd i ett forum upp på Opel Sport Club
med mer ingående bilder och infromation   länk:     

http://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?p=410769#post410769

Såhär ser läget ut efter dagens etapp i verkstaden





Har gjort konstruktionen på stagen till fjädertornen så att jag även kan behålla original huvgångjärn.
Detta för att kunna besikta bilen på SBP och även för att jag  skall kunna åka Rally Grupp H med denna karossen  om jag skulle komma på den tanken i framtiden.
 


Har även beställt en ny mocca rallyratt, huvlås och litea ndra saker idag.
En ny motor jag köpt till rallybilen med viktad och balanserad bottendel kommer förhoppningsvis hem i veckan.

Kan möjligtvis bli så att den motorn monteras i den här rallycrosskärran bara för att om möjligt hinna köra sprint tävlingarna i höst om inte nya  2150 Motorn är klar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0